Friday, November 16, 2012

The end? Not for everyone!

It's completely clear to me after reading both KB6NU and Brick O'Lore blogs. The end of the world is near, but not for everyone. The chinese are seriously busy to make their escape via a stargate!

On my radio evening this week I made a QSO on 80m with 3A/ON8AK, then switched over to 40m JT65-HF. It has been ages that I was active with this sometimes spectaculair mode. The only thing you need is propagation. Well, it was only Europe /Skandinavia till now. Made a QSO with SV2CBS, LA5TPA and US3IFV before I had to stop.

Na het lezen van het blog van KB6NU en het schrijven van Brick O'Lore is het me duidelijk. Het einde van de wereld is nabij. Maar niet voor iedereen. De chinezen zijn daadwerkelijk bezig om een ontsnappingspoging te gaan doen via een stargate!

Op mijn radio avond deze week eerst een QSO gemaakt met 3A/ON8AK op 80m, daarna overgeschakeld op 40m JT65-HF. Tjonge het was lang  geleden dat ik met deze soms spectaculaire mode heb gezonden. Je hebt alleen maar condities nodig. Nou, dit keer was het alleen Europa/Skandinavië. Heb een QSO gemaakt met SV2CBS, LA5TPA en US3IFV voordat ik moest stoppen.


1 comment:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, leuk artikel, ik heb een cartoon op mijn blog gezet hierover. Al eens eerder gepost. Voor de winter kan 40 en 80 meter toch belangrijke banden worden, zeker als de zon weer in ruste gaat de komende jaren. 73 Paul